HTML

Artesan

Blogunk célja, hogy gyűjteménye legyen okos ötleteknek, hasznos és kevésbé hasznos:o) -de szellemes- tanácsoknak és megoldásoknak. Olyan témákat, területeket veszünk górcső alá, amelyek a mi érdeklődési körünk középpontjában vannak de reméljük, hogy segítséget nyújthat másoknak is. Egyszóval szóljon ez a blog életvitelről, stílusról, lakberendezésről és minden másról......

Linkblog

Befőttesüvegből tároló

2011.10.04. 13:09 Artesan

Tegnapi bejegyzésben írtam arról, hogy apró figurák, kacatok segítségével dekoratív tárolókat készíthetünk. Most részletesebben bemutatom, hogy miként is csináljuk. Ez a munka sem igényel különösebb tehetséget, kézműves tapasztalatot.

Csak üvegekre, hozzájuk tartózó ép kupakokra, pillanatragasztóra vagy ragasztópisztolyra esetleg festékre (lehet spray, vagy ecsettel felvihető műanyag festésére is alkalmas festékre), lesz szükség.

Én most mindenki által jól ismertműanyag állatokat használtam, de felhasználhatóak Kinder tojásból származó tömör figurák, kisebb gumi vagy műanyag játékok. A lényeg, hogy egybe legyenek öntve, ne szétszedhető alkatrészekből álljanak.

Csak annyit kell tennünk, hogy valamilyen módon rögzítsük a kupakokra a figurákat. Én először ragasztópisztolyt választottam, de az a tapasztalatom, hogy stabilabban áll meg, ha pillanatragasztót használunk. Ez valószínűleg a műanyag típusától függ.

Következő lépés a festés, ami lényegében elhanyagolható, ha szépen festett a figura és szép színes a kupak is. Ha van festékmaradék otthon, inkább használjuk fel, mintsem a szemétben végezze! Nekem éppen acryl lakk spray volt otthon, így ezt használtam. De az ecsettel felhordható vizes oldószeres zománcok, akrylok is remekül működnek. Így, hogy egybe lefestettem a kupakot és a figurát, úgy néznek ki mintha örökké összetartoztak volna. Szerintem megérte!

Legnehezebb dolog kivárni, mire megköt a ragasztó és megszárad a festék. Érdemes csak másnap rácsavarni az üvegre! Bármit tarthatunk bennük: szélesebb szájú, öblösebb példányokban édességet, magasabbakban rajzeszközöket, színes cérnákat, apróbb játékokat stb.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://artesan.blog.hu/api/trackback/id/tr963277632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása